snarkning & för lite lön

vaknade idag av att anna låg och stirra på mig och sen sa hon "du små snarkade i natt" jag tänkte "wft, jag brukar ju inte snarka förutom då jag är förskyld" men men, vad gör man? haha. sen låg vi och skratta åt det kanske tjugo minuter innan jag kom på att jag måste smsa min chef med mina tider och hur mycket jag ska få i lön. så jag skrev upp alla tider i ett sms och hur mycket jag skulle få och då fick jag ett surt sms tillbaka om att jag bara skulle ha si och så mycket, så hon skulle dra av 500kronor för jag kunde ju inte få så mycket som jag hade jobbat ihop tyckte hon på nått konstigt sätt, hon "trodde" bara jag skulle ha 150kr per gång och inte i timmen. liksom bussen kosta liksom 150kr från mig och till henne och hem igen och då kunde ja ju få tjäna någon kr extra tyckte jag, man vill ju inte jobba gratis precis. menmen, får väl se hur mycket hon sätter in på kontot då.

liksom hon fråga vad jag ville ha i timmen och då sa jag klart och tydligt minst 150kr timmen eftersom bussen kosta 150kr upp och så, och det gick hon med på och tyckte det va helt okej, men nu när hon ska betala ut lönen har hon ändrat sig ;s lite dålig stil tycker jag faktiskt .. visst det kanske är 500kr men det är ju ändå 500kr som jag jobbat ihop och då skulle jag ju få hela min lön tycker man.
liksom jag behövde ju dom där 500kr, men aja ingen idé att tjaffsa om det, får hoppas på att man får jobba lite mer innan skolan börjar. jag behöver ju verkligen pengarna eftersom det lät på henne att jag skulle få jobba mycket så jag sa nej till dom andra jobben. men jag fick ju jobba piss lite, suuck! man får väl leta sig ett seriöst jobb under helger och lov och hoppas på att man får sin rätta lön och inte halva..


Postat av: turez

Enligt henne har hon ju inte betalat för lite. Allt är ju ett missförstånd. Hon sa okej till 150 kr per gång, inte i timmen. Det var vad hon trodde. Och du trodde på 150 kr i timmen. Jag förstår att du vill tjäna mer än vad du har i utgifter. Hoppas du får så mycket som du ska ha. Men 150 kr i timmen är fett mycket ;)

2008-08-02 @ 14:21:41
URL: http://turez.wordpress.com
Postat av: zmh

svar: jo det är rätt så mycket pengar men hon gick med på 150kr/timmen. och jag skrev till henne och sa i telefon, är de okej med 150kr i timmen? och hon sa: ja det är det, det är helt okej. då ska hon inte ändra sig heller då hon väl ska betala ut tycker jag ;S eftersom jag jobba bara 2 timmar om dagen. kul åh åka iväg och jobba gratis hos någon då bussen kosta så mycket ;s

2008-08-02 @ 14:32:22
Postat av: bowlingjocke

Ja, det var dålig stil. Till nästa gång du får ett jobb så begär du nåt skriftligt på att du har det "avtalet" om den lönen. Hoppas det löser sig på nåt vis ändå. :)

2008-08-02 @ 17:06:17
URL: http://bowlingjocke.blogg.se/

har du nått du vill säga?

ditt för och efternamn, tack:
kom ihåg mig tills nästa gång?

skriv gärna din mail/msn: (bara jag som ser den)

glöm inte bloggadressen:

ordet är ditt kompis:

Trackback
RSS 2.0