spyr 150 gånger per dag

satt och kolla på dr phil nyss, det handla om en flicka som är 28 år och påstår att hon väger 27 kilo, ser ut att vara mycke mindre, och tycker att hon är fet. hon lider av anorexia och bulimia och hetsäter åh får i sig 10.000-15.000 kallorier per dag men så spyr hon 150 gånger isället, hon spry tills hon blöder i halsen. men hon tycker inte att hon spry tillräcklig. magsyran ha börja frätit sönder hennes tänder, hon har inge fett på kroppen, hon orkar inte så upp speciellt länge eftersom musklerna tynar bort, hon får blåmärken av att sova och tycker att madrassen i sängen är hård. hon fryser konstant och äter frukost med mössa och jacka.
hon va så vacker då hon va mindre och sen då hon va 13-15 år, men hon fick höra av sin pappa att hon va en dålig flicka och att det va hennes fel att hon vart våldtagen och det va då det börja de gå ut för. hon tränade så mycke hemma framför tven så det gick hål på mattan.
hon trodde att dr phil skulle tycka mindre om henne och tycka hon va fet när hon skulle va med i programmet. hon sa även där att hon tror att människor tycker mer om henne då hon va så smal och hon vill inte dö men har gett upp hoppet. hoppas att dom lyckas hjälpa henne på nått sätt i programmet.

jag tyckte det va så hemskt att se henne sitta där så smal. fick nästan tårar i ögonen då jag såg hur liten hon va och hur hennes dagar ser ut, äta - spy - äta - spy :/ hon åt och spydde även under nätterna.
åh, det är så synd om människor som har anorexia. dom ser ju inte hur vackra om är, synd att dom inte förstår det, dom förstör ju bara sig själv :/ dumma dumma sjukdom!


börja kommentera min blogg annars slutar jag blogga helt. känns meningslöst att blogga om man inte får veta andras åsikter,


Postat av: Angelika

Gud va hemskt :O vilken kanal är det på?? "/

2008-08-19 @ 20:30:37
Postat av: Philip

sånt där e så hemskt :/ förstår hur d personer som e drabbade kan få en sådan fel bild av sig själva när dom ser sig i spegeln :/ helt galet o väldigt läskigt

2008-08-19 @ 20:36:15
Postat av: Jimmy Gustafsson

Jag har aldrig haft anorexi, men jag vet hur det är att vara smal. Folk gnäller jämt och ständigt på att man borde äta mer, så jag har aldrig lyckats förstå hur folk kan undgå att höra att de är för smala. Fast man kanske slutar lyssna efter ett tag och litar mer på sin egen (felaktiga) bild istället. Det är synd att det kan gå såhär långt..

2008-08-19 @ 20:55:03
Postat av: Emma

du får inte sluta blogga :O



Däremot tyckte jag att det var väldigt hemskt det du skrev :(

2008-08-19 @ 20:58:57
Postat av: Martin Jörgensen

shit, det är verkligen hemskt att sånt här händer. och att en i familjen är den som startat det hela, antar att det är då det känns mest. räknas anorexia/bulimia som en sjukdom egentligen, i vilket fall så är det väldigt fel.

2008-08-19 @ 21:13:32
Postat av: Melinda

men herregud alltså :O sjuk tjej !

2008-08-20 @ 19:21:21
URL: http://melindawingren.blogg.se/

har du nått du vill säga?

ditt för och efternamn, tack:
kom ihåg mig tills nästa gång?

skriv gärna din mail/msn: (bara jag som ser den)

glöm inte bloggadressen:

ordet är ditt kompis:

Trackback
RSS 2.0