gör jag fel ?

ibland kan jag undra, gör jag fel som pratar med den personen?
det va såhär, jag börja prata med en kille i början av sommarlovet och vi snacka på lunar lite då och då, och häromdagen kommentera jag hans galleri, en bild på han som liten.
och då fick jag ett sms från min klasskompis som skrev att jag hade kommentera hennes ex och jag ba: vem då? och då berätta hon vem det va och jag visste ju inte att han va hennes ex, hade jag veta de hade jag inte prata med han liksom. men nu när jag lärde känna han innan henne så känner jag mig dum om jag bara ska igga honom nu bara för hon blir svartsjuk och sur för jag prata med honom. liksom, hon har ny kille och stör sig på att jag pratar med honom känns det som, men jag tycker inte att jag gör något fel som pratar med han eftersom jag prata med han långt innan jag börja snacka med henne och så. hade ju vart skillnad om dom två va tillsammans ännu men nu är dom ju inte det.
jag kanske gör fel genom att prata med han men eftersom han och jag fått en sån bra vänrelation så tycker jag inte att jag ska behöva säga upp vänskapen med han bara för det är hennes ex.
hon tycker att jag har undanhållit att jag pratar med han men hur skulle jag kunna säga till henne att jag prata med hennes ex då hon berätta det för mig igår eller om va i förr går på msn att han va hennes ex. jag fick liksom reda på det efter att ha prata med han till åh från i tre månader.

kanske knasig text men orkar inte ändra den, ni fattar väl hur det ligger till antar jag...
hjälp mig lösa detta problem, måste ba få ur det ur skallen och få ett bra svar....


Postat av: Elin Thor

jag tycker inte att du gör någe fel som pratar me killen.. ni hade ju pratat innan du lärde känna tjejen, då tycker jag faktiskt inte att hon kan bli sur.. och du har ju pojkvän, så jag antar att det inte är på det sättet heller liksom.. och om det nu skulle vara det, så borde de inte spela någon roll för henne som har ny kille.. fortsätt prata med din vän (killen) :D så tycker jag iallafall :p

2008-09-05 @ 22:30:08
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: michaela hultqvist

elin: hon vet att jag inte byter alexander mot nått eller någon, jag älskar han av hela mitt hjärta och det är han jag ska dela mitt liv med. och hon vet det men ändå blir hon svartsjuk för hon har känslor för exet men även för den nya killen som också är hennes ex. jag vet inte vad jag ska göra asså, vill ju inte att hon ska va sur eller nått. jag är ju inte sur men jag blir less då det blir såhär :/

2008-09-05 @ 22:32:34
URL: http://zmh.blogg.se/
Postat av: Elin Thor

jo det förstår jag, men hon borde ändå ha förståelse för att du är vän med honon liskom, eftersom att hon vet att du inte byter alex mot något/någon.. prata med tjejen och säg hur du känner, att du och han bara är vänner liksom.. :/

2008-09-05 @ 22:43:49
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: turez

Du ska inte bry dig om henne... Du visste ju inte att det var hennes ex and so on.. Du ska snacka med honom som vanligt.. Om hon inte pallar det så ere take it or leave it..

2008-09-05 @ 22:54:56
URL: http://turez.wordpress.com
Postat av: Emma

Som jag sa till dig igår, Michaela, så handlade inte det hela igår om Niclas överhuvudtaget, och jag bad om ursäkt för mitt beteende. Varför går du och säger att jag är svartsjuk? Det är jag inte, det är att du inte talade om när jag frågade som jag reagerade på den saken.. Jag vill inte vara ovän med dig, för du är en av de bästa vännerna jag har skaffat nu, och du betyder för mycket för att ett ex ska sära på oss.. Du får prata med precis vem du vill, det har jag sagt till dig. Du ska ju inte säga upp kontakten med honom bara för att det är mitt ex, och som du sa, du kände honom innan mig. Så jag hoppas du förstår.. Jag är inte arg på dig

2008-09-06 @ 10:24:18
Postat av: michaela hultqvist

emma: dels för du skrev till mig på msn att du vart svartsjuk först och jag tror du är det för du blev helt annorlunda då niclas sa att han hade mig på msn och därför tar jag det som svartsjuka. ne jag tycker också det är onödigt fall det ska bli så oh det vill jag inte heller att det ska bli så. ne och jag är inte arg på dig heller men jagmåste ba få ur det ur huvudet för att glömma det.

2008-09-06 @ 11:18:48
URL: http://zmh.blogg.se/
Postat av: Emma

Eftersom du betyder mer än ett ex så tänker jag bara släppa det hela. jag vill inte att ngn av mina vänner ska känna sig låst i vilka de får prata med och inte. Du vet att jag älskar dig<'3

2008-09-06 @ 11:27:31
Postat av: My

Tycker inte du ska sluta prata med honom, bara för det. (tror jag vet vem han är t.o.m. men det hör till en annan story)

2008-09-08 @ 09:13:20
URL: http://mylika.blogg.se/

har du nått du vill säga?

ditt för och efternamn, tack:
kom ihåg mig tills nästa gång?

skriv gärna din mail/msn: (bara jag som ser den)

glöm inte bloggadressen:

ordet är ditt kompis:

Trackback
RSS 2.0